Ask SAHM is a place where you can ask our staff & community a question safely & anonymously. Please read our disclaimer.

Co workers kid living under her desk

We have a high level manager who not only has brought her sick child to work all week because it's too germy for polite society, but she's GOT A MATTRESS FOR IT UNDER HER DESK. She told everyone on our floor, because she thinks it's just HILARIOUS that people are coming in to meet with her, and have no idea there's a virus-laden snot demon snoozing under the desk. Apparently she's been doing this for a while - bringing her kids, who always seem to be sick, to work and stashing them under her desk all day. Using the same nasty mattress which she admittedly never takes home or cleans.
I am so grossed out.
Also, when she goes to meetings she expects other people to keep an eye on it, AND it's clearly feeling better today because her office is on the opposite side of the floor and I can hear it screeching. I'd complain, only there's really no one I can complain to since she's so high up. UUUGGGHHHH.

Report

Got an Answer?


Answers (16)

I think you've been posting a lot of anti parent/child posts lately. I just need to ask why are you on this forum? We all have little snot demons and do gross stuff and all that. Wouldn't it be in your best interests to find other kid hating, mum hating people like yourself to vent with about all the crap things parents do? Surely it would be more fun.

Okay, so let's pretend that this actually happened and you're not a bored troll. If it's so outrageous, why don't you say something to her or her bosses about it? Or are you too much of a coward? Or maybe the term chicken shit is more your style. Since you'd rather whinge and bitch anonymously online, I'd say you really are a coward and can't handle real life people criticising you or calling you out on your pettiness. But overall, I'd guess you're actually a regular mum who's a little bored and hoping that by posting inflammatory posts, you'll get a bite and have some entertainment for a few minutes. Why not talk about something interesting instead? Like, hey what are your thoughts on the economic impact of the new supermarket Lidl coming to Australia? I think it can only be a good thing. But I'd enjoy another opinion on it.

First you refer to a baby as an 'it' in your other post about an entitled new mum. Now you have referred to a child as not an only an it but a snot demon. As this is a parenting forum, you're itching for a fight aren't you. Sad individual needs a snickers. And a root. And a life. Damn those fertile ferals, huh?

 yeah I think 'fertile feral troll is busted' !
helpful (0) 

A mums gotta do what a mums gotta do

 I'm a mum and if my kids are sick- I keep them home 😳 This is such a self entitled little sentence.
helpful (1) 
 Oh diddums, get over it. Some mums or dads simply can't take time off work, they don't have support or others that can look after their sick kid. So... a mums gotta do what a mums gotta do.
helpful (3) 
 So you're saying mums and dads who work don't have sick leave? Annual leave? Hmm I sure as hell did when I was working as do my husband now, who works. Just fu***d up parents who don't care that their little shits are passing on germs to. Same lazy a*s parents at school who send their kids when sick.
helpful (1) 
 A mums gotta do what a mums gotta do 😂😂 how about be a mum and keep your kid at home so it can get better.
helpful (2) 
 I have sent my kids to school sick many times. I would rather not be homeless thanks.
helpful (1) 
 If her child is a sick as often as op has said they may not have any sick or annual leave left.
helpful (2) 
 Sending kids to school when sick is really up there with child abuse. Not just yours but mine who get sick from your shitty little grots.
helpful (3) 
 Kids usually spread the bug before you know they are sick, so I don't consider making others sick a reason to keep them home. If it's a cold they get panadol and sent to school. I like to make sure I have enough sick leave for when I needed it like when the kids get gastro when I do keep them home and also the day after so they don't spread it. If your little snowflake can't handle a cold home school them.
helpful (2) 
 ^ that isn't true for every illness. Gastro, yes. Cold and flu, you're contagious when you're sick.
helpful (1) 
 You are also contagious with colds before the symptoms start. I'm sorry but I can't keep my kids home every time they get a cold. Possibly the first day if they are miserable then it's back to school. Its good for their immunity to get sick anyway.
helpful (0) 
 They are also contagious when they have symptoms. I understand it is hard when you have work and they seem to catch every thing that is going, but if you keep them home then you should. Not only because it would suck having to go into school when you're not well. But also to your kid it might just be a cold. To the next kid who might have a compromised immune system, that cold theyncaughtnfrom your child could mean a week in hospital.
helpful (0) 
 My kids would have missed too much school if I kept them home until their colds were completely gone. If a child can't catch a cold then they shouldn't be at school.
helpful (0) 
 I bring my naughty kid in when they're suspended.
Don't have enough staff to cover me and don't have enough leave

helpful (0) 
 Sounds like a regular occurrence
helpful (0) 

Clearly you’re not a parent and are just a sociopath

I worked with someone who would bring sick kids to watch TVs in the staff room. Myself and a few others would call in sick a few days later with what ever the child had. Did the trick she was eventually told not to.

 I used to take my sick kids in with DVDs. Funny thing is I used to lie about what was wrong with them so I knew who was making shit up for days off later on
helpful (0) 
 Sure you did.
helpful (1) 
 You know you don't have to tell your employer what is wrong with you, just call in and say you are sick and not able to work.
helpful (0) 

If she has an office then it sounds like she's quite high level. I wouldn't argue

This lady is a working mother, perhaps she has no other option than to bring her sick child to work! Have some bloody compassion

 Agree, people seem to think mums have unlimited sick leave.
helpful (1) 
 I work part time, and my two kids have been sick so often the past couple of years that i barely have anything left in personal leave :(
helpful (0) 

She lives there huh? Does she pay rent? Hope it includes power.

 obviously op lives there too ?
helpful (1) 

Silly mums who say mums gott do what they have to. No wonder why men cheat!

 Lol so a mum working even when a kid is sick is why men cheat?
helpful (2) 
 Agree! It's selfish and if you're that kinda selfish self absorbed person then ya can see why you're single.
helpful (0) 
 You women need a good f**k. Either with a man, woman or with yourself
helpful (1) 
 Did your partner cheat on you? Is that why you are always going on about why someone cheats? Do you need a hug? Too bad, your partner is probably out hugging someone hotter than you after jamming his dick in her a*s.
helpful (3) 
 Lmao my husband was actually the one who said that's why men cheat. When I was reading hm some of these responses 😂
helpful (0) 
 ^your husband sounds like such a catch...
helpful (4) 

Are you seriously referring to a sick child as 'it'???

Truth is if it was once for a few hours for a very important meeting then that's ok but the kid cant stay there it is not fair for the kid, and it's also a health and safety issue not really because of the cold but because of fire if something happened to the mum like she was stuck in a elevator or passed out and no one realised the kid was there or electrocution from under the desk.